Drezno – perła baroku - saksońska stolica przyciągająca turystów wspaniałą Starówką oraz zespołem pałacowym Zwinger.

Wyjazdem z Bydgoszczy o godz. 6.00, przekroczeniem granicy na Odrze oraz przejazdem niemieckimi autostradami w stronę Stolicy Niemiec, rozpoczeliśmy pierwszą w tym roku szkolnym zagraniczną wycieczkę. Druga, już powoli zapowiadana, "zaprowadzi nas" do Stolic Austrii, Czech i Węgier.

Pierwsze kroki doprowadziły nas do Berlina, gdzie wszyscy uczniowie klasy 2B XI LOMS, mieli okazję zobaczyć najciekawsze miejsca tego wyjątkowego miasta. Obowiązkowe wspólne zdjęcie zostało zrobione przy Bramie Branderburskiej, która jest symbolem miasta. Po 4-godzinnym spacerze, ruszyliśmy w stronę Drezna- zwanego "Florencją Pólnocy" lub "Perłą Baroku", gdzie zostaliśmy powitani przez o. Sylwestra Wydrę SVD - prywatnie mojego kolegę z czasów studiów filozoficzno - teologicznych. który udostępnił nam Dom Katechetyczny z całym zapleczem sanitarnym i kuchennym, za co jesteśmy Mu bardzo wzdzięczni.

We wtorek, nasze zwiedzanie  miasta rozpoczeliśmy od miejsc kaźni i straceń z okresu II Wojny Światowej, a dokładnie odwiedziliśmy miejsca gdzie zostali zostali zamordowani błogosławieni wynieniesieni na ołtarze przez Ojca Świętego Jana Pawła II w 1999 roku w Warszawie. Następnie przeszliśmy w stronę  Starówki, obejrzeliśmy Katedrę, Operę Sempera, tarasy Brűhla oraz kościół Frauenkirch oraz zespół pałacowy Zwinger, gdzie mieszczą się muzea i galerie z cennymi zbiorami dzieł sztuki. Mieliśmy okazję zobaczyć na własne oczy parowcę, które w sezonie pływają po rzece Łaba.

Trzeciego dnia, po śniadaniu wyruszyliśmy do Wrocławia, a dokładnie do Ogrodu Zoologicznego, gdzie znajduje się "Afrykarium". Mieliśmy okazję "na wyciągnięcie ręki" poznać florę i faunę oraz poczuć klimat Afryki. Młodzież była zachwycona, co przełożyło się na fakt, że 2-godziny zwiedzania to wg nich stanowczo za mało.
Nas i miejsca przez nas odwiedzane można zobaczyć na dołączonych zdjęciach i 2,5-minutowym fotoreportażu.